NOVOSTI – Svibanj 2019.

ADAS POKRIVENOST U MULTI-DIAG-u

 

 

ŠTO JE ADAS?

 

ADAS – Sustavi napredne pomoći vozaču – koji su bazirani na senzorima koji opažaju okolinu. Ti elektronički sustavi imaju pristup povratnim informacijama (proklizavanje, kočenje i smjer vozila), kako bi pomogli vozaču i/ili privremno povjerili vožnju automatskom kopilotu u određenim vremenskim uvjetima.

 

ADAS sustave je potrebno kalibrirati nakon provođenja sljedećih radnji:

  • Zamjena vjetrobranskog stakla
  • Podešavanje i rad na ovjesu i/ili podvozju
  • Održavanje karoserije: zamjena elektroničkih kontrolnih jedinica ili senzor

Za ADAS funkcije koriste se 2 glavna senzora.

KAMERE

Kamera je senzor koji se oslanja na korištenje tehnologije obrade slike. Zahvaljujući ovoj tehnici, kamera je u mogućnosti vidjeti vanjsko okruženje i detektiranje predmeta koji se nalaze u njemu.Analiza slike omogućava prepoznavanje brojnih predmeta na cesti (vozila, prometni znakovi, pješaci, prometne trake, itd.)Sama kamera nije dovoljna za detekciju pješaka, stoga je kombinirana s LIDAR-om (Svjetlosno (ili lasersko) detektiranje i raspoređivanje slike) za kočenje u slučaju nužde.

RADARSKI SUSTAVI

RADAR (Radijsko detektiranje i raspoređivanje slike) je sustav koji koristi elektromagnetske valove za detekciju prisutnosti predmeta i određivanje njegovog položaja i brzine. Radi na principu Doplerovog efekta koji omogućuje određivanje vremenskog intervala i time udaljenost između vozila i ciljanog vozila.

MULTI-DIAG JE KOMPATIBILAN S ADAS-om SVIH PROIZVOĐAČA!

Postoje dvije metode kalibriranja ADAS sustava vozila.

STATIČKA KALIBRACIJA

PREDUVJETI:

  • Cilj za kalibraciju kamere
  • Reflektirajući zaslon za kalibraciju radara
Princip se sastoji od postavljanja cilja u središte u odnosu na vozilo, okomito na njegovu središnju crtu na udaljenosti i visini
koju je odredio proizvođač.
Princip se sastoji od postavljanja cilja u središte u odnosu na vozilo, okomito na njegovu pogonsku osovinu, na udaljenosti i visini koju je odredio proizvođač.

 

DINAMIČKA KALIBRACIJA (VOZILO U POKRETU)

Kamera ili radar kalibriraju se dijagnostičkim uređajem tijekom probne vožnje. Postupak učenja ne zahtijeva prikaz kalibracije.

 

ŠTO JE EGR VENTIL?

 

EGR ventil je ugrađen u vozilo radi smanjenja emisije dušikovih oksida (NOx).
Sustav se sastoji od preusmjeravanja djela ispušnih plinova u usis motora. Količina povratnih plinova varira od 5% do 35% ovisno o tipu motora.

 

PRINCIP RADA EGR VENTILA

 

Za smanjenje emisija NOx-a potrebno je smanjiti maksimalnu temperaturu izgaranja. To se može postići mješanjem usisnih plinova s plinovima koji ne prolaze kemijske reakcije. S obzirom da se ispušni plinovi sastoje od takvih plinova, rješenje je povrat djela tih plinova u usisnu granu. Kontrolna jedinica motora upravlja povratom ispušnih plinova (EGR) putem elektromagnetskog
ventila ili elektromotora na bazi nekoliko parametara (temperatura vode, temperatura zraka, informacije o praznom hodu ili potpuno opterećenje, itd.)

 

 

MOGUĆNOSTI DIJAGNOZE U MULTI-DIAG-u NA SUSTAVIMA EGR-a

 

AKTUATORI
EGR elektromagnetski ventil
EGR ventil
Leptirasta zaklopka
MJERENJE PARAMETARA
Količina zraka (nominalna/stvarna vrijednost)
EGR elektromagnetski ventil OCR
Položaj EGR elektromagnetskog ventila
(stvarna/zadana vrijednost)
Postavljen položaj zaklopke EGR-a
Postavljen položaj leptiraste zaklopke
Temperatura zraka (mjerač protoka/punjenja)
PRILAGODBA/PODEŠAVANJA
EGR elektromagnetski ventil
EGR ventil
Mjerač protoka zraka

 

 

Pin It on Pinterest