NOVOSTI – Svibanj 2019.

ŠTO JE ADAS?
ADAS – Sustavi napredne pomoći vozaču – koji su bazirani na senzorima koji opažaju okolinu. Ti elektronički sustavi imaju pristup povratnim informacijama (proklizavanje, kočenje i smjer vozila), kako bi pomogli vozaču i/ili privremno povjerili vožnju automatskom kopilotu u određenim vremenskim uvjetima.
ADAS sustave je potrebno kalibrirati nakon provođenja sljedećih radnji:
- Zamjena vjetrobranskog stakla
- Podešavanje i rad na ovjesu i/ili podvozju
- Održavanje karoserije: zamjena elektroničkih kontrolnih jedinica ili senzor
Za ADAS funkcije koriste se 2 glavna senzora.
KAMERE
Kamera je senzor koji se oslanja na korištenje tehnologije obrade slike. Zahvaljujući ovoj tehnici, kamera je u mogućnosti vidjeti vanjsko okruženje i detektiranje predmeta koji se nalaze u njemu.Analiza slike omogućava prepoznavanje brojnih predmeta na cesti (vozila, prometni znakovi, pješaci, prometne trake, itd.)Sama kamera nije dovoljna za detekciju pješaka, stoga je kombinirana s LIDAR-om (Svjetlosno (ili lasersko) detektiranje i raspoređivanje slike) za kočenje u slučaju nužde.
RADARSKI SUSTAVI
RADAR (Radijsko detektiranje i raspoređivanje slike) je sustav koji koristi elektromagnetske valove za detekciju prisutnosti predmeta i određivanje njegovog položaja i brzine. Radi na principu Doplerovog efekta koji omogućuje određivanje vremenskog intervala i time udaljenost između vozila i ciljanog vozila.
MULTI-DIAG JE KOMPATIBILAN S ADAS-om SVIH PROIZVOĐAČA!
Postoje dvije metode kalibriranja ADAS sustava vozila.
STATIČKA KALIBRACIJA
PREDUVJETI:
- Cilj za kalibraciju kamere
- Reflektirajući zaslon za kalibraciju radara
DINAMIČKA KALIBRACIJA (VOZILO U POKRETU)
Kamera ili radar kalibriraju se dijagnostičkim uređajem tijekom probne vožnje. Postupak učenja ne zahtijeva prikaz kalibracije.
ŠTO JE EGR VENTIL?
EGR ventil je ugrađen u vozilo radi smanjenja emisije dušikovih oksida (NOx).
Sustav se sastoji od preusmjeravanja djela ispušnih plinova u usis motora. Količina povratnih plinova varira od 5% do 35% ovisno o tipu motora.
PRINCIP RADA EGR VENTILA
Za smanjenje emisija NOx-a potrebno je smanjiti maksimalnu temperaturu izgaranja. To se može postići mješanjem usisnih plinova s plinovima koji ne prolaze kemijske reakcije. S obzirom da se ispušni plinovi sastoje od takvih plinova, rješenje je povrat djela tih plinova u usisnu granu. Kontrolna jedinica motora upravlja povratom ispušnih plinova (EGR) putem elektromagnetskog
ventila ili elektromotora na bazi nekoliko parametara (temperatura vode, temperatura zraka, informacije o praznom hodu ili potpuno opterećenje, itd.)
MOGUĆNOSTI DIJAGNOZE U MULTI-DIAG-u NA SUSTAVIMA EGR-a
AKTUATORI EGR elektromagnetski ventil EGR ventil Leptirasta zaklopka |
MJERENJE PARAMETARA Količina zraka (nominalna/stvarna vrijednost) EGR elektromagnetski ventil OCR Položaj EGR elektromagnetskog ventila (stvarna/zadana vrijednost) Postavljen položaj zaklopke EGR-a Postavljen položaj leptiraste zaklopke Temperatura zraka (mjerač protoka/punjenja) |
PRILAGODBA/PODEŠAVANJA EGR elektromagnetski ventil EGR ventil Mjerač protoka zraka |