DPF

 

Što je to DPF ili FAP filtar

DPF je filtar čestica čađe koji zaustavlja većinu čađe koja bi inače putovala ispušnim sustavom i izašla u atmosferu. DPF može zadržati određenu količinu čađe, ali ne veliku, te zbog toga mora proći proces koji se naziva „regeneracija“ da bi se očistile naslage čađe unutar samog filtra. Kada čađa prođe proces „regeneracije“ pretvara se u višestruko manju količinu pepela.

 

Koja su najčešća pitanja i problemi vezani za DPF

Pitanje: Kontrolna lampica treperi. Zašto? Što treba napraviti?

Odgovor: Regeneracija DPF-a nije bila završena tijekom normalne vožnje i DPF je dosegnuo maksimalno zasićenje, koje se još može regenerirati. Granična vrijednost ovisi o modelu i godini proizvodnje.
Mogući uzroci ovoga su:

a.) Česte kratke relacije, npr. veliko taloženje čađe, a regeneracija DPF-a se ne odvija jer potrebni uvjeti nisu ispunjeni.

b.) Česte prekinute regeneracije, npr. kada se motor ugasi tijekom regeneracije. Vrijedi za vozače kratkih relacija, koji su ispunili uvjete potrebene za aktiviranje regeneracije a nije sprovedena do kraja.

Pitanje: Pod kojim uvjetima se regeneracija prekida/završava jednom kada je započela?

Odgovor: Normalno, kada regeneracija uspješno završi, ili:

a.) Nakon maksimalnog vremena regeneracije (20-25 min)

b.) Ako se motor ugasi ili vozi manjom brzinom

c.) Ako motor radi na praznom hodu duže vrijeme (5-10 min)

d.) Ako osjetnik temperature ispušnih plinova detektira 1000°C

e.) Ako se tijekom regeneracije pojavi greška vezana na neku od komponenata relevantnih za izgaranje (sustav usisa/ubrizgavanja)

Ako se regeneracija prekine nakon što je počela, ali prije nego dosegne 50%, signalna lampica grijača treperi kod idućeg paljenja motora (hladnog i toplog) i regeneracija se nastavlja nakon što se ispune uvjeti za pokretanje regeneracije.

Pitanje: Koliko dugo traje potpuna regeneracija?

a.) u najboljem slučaju

b.) u najgorem slučaju

Odgovor:
a.) Tijekom konstantnih uvjeta, npr. temperatura ispušnih plinova potrebnih za regeneraciju je uvijek iznad potrebne vrijednosti, npr. tijekom vožnji autocestom/otvorenom cestom, prosječno vrijeme regeneracije je 10 minuta.

b.) Vožnja nizbrdo, česta vožnja s malim opterećenjem (vožnja gradom, prazan hod), omogućuju pad temperature ispušnih plinova. Ako se ispune uvjeti za aktiviranje regeneracije, aktivna regeneracija može trajati i do 25 minuta (ovisno o tipu motora). Ako potpuna regeneracija nije moguća tijekom ovog perioda, biti će prekinuta.

Pitanje: Kako regeneracija utječe na vijek ulja u motoru?

Odgovor: Tijekom svake regeneracije ili pokušaja regeneracije, određena količina goriva ubrizgava se u motor, što skraćuje vijek ulja. Ako se „INSP“ natpis pojavi na ploči s instrumentima, ulje u motoru je istrošeno i mora biti zamijenjeno. Ako se ovo ne napravi, moguća su oštećenja motora. OBAVEZNO koristiti ulja specificirana za motore s ugrađenim DPF-om kao bi filtar čestica čađe imao duži vijek trajanja.

Pitanje: Kod kojeg začepljenja se pali lampica DPF-a i kada računalo prelazi u prinudni režim rada?

Odgovor: Kada količina zapunjenosti DPF-a bude veća od 55% – 75% pali se lampica DPF-a na instrumentnoj ploči.

Ukoliko stranka i dalje vozi a količina zapunjenosti DPF-a bude veća od 75% -95% računalo motora uvodi mjere zaštite motora limitiranjem snage motora, isključenjem EGR.a (funkcije povrata ispušnih plinova) i paljenjem kontrolne lampice motora i MIL lampice. Ukoliko je došlo do začepljenja DPF-a više od 95% ne može se pokrenuti prisilna regenaracija pomoću dijagnostike i u ovlaštenim servisima preporučuju zamjenu DPF-a.

Pitanje: Ako mi je filtar jako začepljen i u ovlaštenom servisu su mi preporučili zamjenu DPF-a koji je skup, da li postoji kakvo drugo rješenje?

Odgovor: Na osnovu dosadašnjeg iskustva, u servisu Autoelektrika Novak d.o.o. možete riješiti taj problem na nekoliko jeftinijih načina;

–         čišćenjem filtra čestica čađe s specijalnim tekućinama te pokretanjem prisilne regeneracije i vraćanje filtra u normalno stanje.

–         ukoliko se filtar ne može očistiti možemo ugraditi obnovljeni filtar čestica čađe koji ima iste karakteristike kao i novi ali je puno jeftiniji od originala kupljenog od proizvođača automobila.

–      trajno uklanjanje DPF-a i reprogramiranjem računala što preporučujemo za vozila koja imaju kratke relacije jer će se nakon određenog vremena problem sa DPF-om ponoviti. Reprogramiranje računala nije jednostavan posao i zahtjeva veliko znanje i profesionalnu opremu. Nakon reprogramiranja vozilo se ponaša kao i ono vozilo koje tvornički nema ugrađen DPF/FAP filtar, što znači da više nema regeneracija, nema začepljenja filtra ili paljenja lampica na instrumentnoj ploči, jednom riječi problem sa DPF/FAP filtrom je trajno riješen.

Ukoliko imate problem ili nekih nejasnoća vezanih za DPF slobodno nas kontaktirajte na mail: info@autodata.hr ili tel: 040 646 932